пʼятницю, 21 листопада 2008 р.

ОПИС ЦІННОСТЕЙ РУХУ ЗА ЗДОРОВУ ЦЕРКВУ


Абсолютний авторитет Біблії
Це означає, що всі аспекти християнського життя (особистого, церковного, суспільного) звіряються з Писанням і погляд Біблії завжди переважає над людськими установленнями, традиціями або думками. Богослов'я так само повинно ґрунтуватися виключно на авторитеті Писання.
Цією цінністю ми взагалі хочемо привернути увагу та інтерес людей до вивчення Біблії і євангельського богослов’я. Часом людські традиції та церковні постанови не тільки не підтверджуються Писанням, але йдуть перечать (прямо чи не прямо) Біблії. Тому ми стверджуємо, що всі віруючі повинні керуватися вченням Біблії і що всі важливі питання, які обговорюються та вирішуються служителями на різних рівнях повинні пройти ретельне вивчення на підставі Слова Божого і лише тоді представлятися для ухвалення тих чи інших рішень.

Біблійна проповідь
Ми цінуємо роль біблійної проповіді, як одне з важливих завдань церкви «проповідувати Слово», яке має силу як приводити людей до Бога, так і вести до духовної зрілості. Біблійна проповідь повинна правдиво, актуально та зрозуміло передавати значення тексту Біблії, правильно його тлумачити і вказувати на застосовування біблійних принципів в практичному житті сучасної людини. Основним видом проповіді ми вважаємо експозиційну* проповідь (*експозиційна проповідь пояснює конкретний уривок Писання чи одну книгу Біблії уривок за уривком). Але також можуть бути дуже ефективні інші типи проповідей (такі як тематичні, текстуальні, портретні, проповіді від першої особи та інші), якщо вони ґрунтують свої твердження на авторитеті Слова Божого. Біблійній проповіді належить особлива увага у житті церкви.

Спрямованість на досягнення неспасенних та учнівство
Церква повинна будувати своє життя та служіння виходячи з Великого доручення Ісуса (Мт. 28.19-20). Воно закликає жити для досягнення неспасених та виховання їх як послідовників Христа. Для цього церква повинна бути відкритою для прийняття людей ззовні. Це спонукує церкву не ставити не біблійних бар'єрів для приходу людей до Бога, яка часто виражатися у різноманітних правилах і заборонах, які стосуються культурних аспектів, таких як зовнішній вигляд, музика, спорт, тощо.
Значну увагу церква приділяє вихованню і духовному зросту новонавернених для виховання зрілих учнів і послідовників Ісуса Христа.

Єдність у колі ортодоксії
Єдність дуже важлива для дітей Божих як для духовного зростання, так і для євангелізації. Коло ортодоксії* (коло ортодоксії* є додатковим документом, який не описує віровчення, а лише окреслює богословські рамки допустимих у Русі доктрин) уможливлює плідну співпрацю людей з різними думками. У жодному разі мова не йде про компроміс у головних питаннях віри і суті Євангелія. Різні погляди допускаються по другорядних питаннях. В той же час коло віровчення дозволяє огородити церкви від лжевчень і навіть єресі, щоб залишатися євангельською баптистською церквою в доктринах віри.

Автономність помісної церкви

Автономність не слід розглядати як ізольованість церкві від спілкування і співпраці з іншими церквам, а як можливість бути самокерованою у вирішенні всіх своїх питань. Автономність помісної церкви у всі часи належала до головних цінностей баптистського руху з моменту його зародження. Ця позиція знаходить найбільше підтвердження в Біблії, при правильному її тлумаченні. Автономність церкви означає, що над нею немає вищої влади, і над усіма церквами є одне керівництво – це Ісус Христос і Його Слово. Помісна церква бере на себе повну відповідальність за духовну і матеріальну сторони життя церкви. Це стимулює церкву і особливо її керівний орган (рада пресвітерів, братерська рада) проявляти ініціативу, бути активними і рости в пізнанні Слова, щоб вести за собою громаду. Дії 14,23

Євангельська свобода та відкритість до змін для ефективного служіння
Євангельську свободу слід розуміти не як можливість жити у гріху, а як свободу, про яку говорив ап. Павло - «Христос для волі нас визволив. Тож стійте в ній та не піддавайтеся знову в ярмо рабства!» (Галат 5:1). Ми цінуємо свобода від легалізму і традиціоналізму. Ми не можемо у житті і служінні керуватися виключно людським законам і традиціям, якими б добрими вони не були. Це не означає, що ми заперечуємо будь-які традиції. Вони були, є і завжди будуть навіть у самих нетрадиційних церквах. Важливо, що церква може змінювати або відміняти традицію. Зміни не повинні у жодному разі зачіпати головні питання віри – тут необхідно зберігати твердість і не йти на компроміси. Але у всіх інших питаннях, які головним чином стосуються форм служінь і зовнішніх виявів віри ми можемо і повинні змінюватися, оскільки змінюються обставини, культура, менталітет людей. Нам необхідні зміни, щоб ефективніше доносити Слово Боже людям.

Прагнення служити в контексті сучасної культури
Ми розуміємо, що не гріховні елементи сучасної культури можуть бути прийнятними і можуть використовуватися для служіння. При цьому ми розуміємо, що все, що в Біблії називається гріхом, не повинно прийматися церквою і не може практикуватися.
Гріх є, був і буде частиною грішного людства і він властивий для всіх культур, всіх століть і поколінь. Але ми не вважаємо за гріх бути сучасною людиною, носити сучасний одяг, їздити на сучасній машині, використовувати сучасні комп'ютери, телефони і відео проектори. Але й, наприклад, так само не гріх використовувати сучасну музику і нові пісні для прославляння Бога і повчання.

Немає коментарів: